1. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wierzchowie Dworcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zspwierzchowo.pl
2. Data publikacji strony internetowej: 19.02.2021 r.
3. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22.03.2021 r.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych i posiada ułatwienia dostępności
5. Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 22.03.2021 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Beata Wulczyńska, e-mail: wierzchowosp@wp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48598337723. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
7. Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
8. Dostępność architektoniczna
W skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego wchodzi:
– Szkoła Podstawowa w Wierzchowie Dworcu mieszcząca się w dwóch budynkach
- Wierzchowo Dworzec, ul Szkolna 16, 77-300 Człuchów,
- Bukowo 23, 77 -300 Człuchów
– Przedszkole Samorządowe w Wierzchowie Dworcu, ul Szkolna, 77-300 Człuchów
SZKOŁA PODSTAWOWA:
WIERZCHOWO DWORZEC
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej. Wejście do starego budynku szkoły nie jest zaopatrzone w podjazd dla niepełnosprawnych, natomiast wejście do łącznika, prowadzące wprost z parkingu jest zaopatrzone w podjazd dla niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne i prowadzi również do hali widowiskowo-sportowej.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W starej części szkoły istnieją 2 kondygnacje do których prowadzą jedynie schody dwuetapowe, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach. Sala gimnastyczna znajduję się na parterze i jest dostępna dla każdego. Budynek połączony jest z halą widowiskowo-sportową łącznikiem do którego można zjechać windą.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Nie ma miejsca parkingowego specjalnie oznakowanego, wszystkie miejsca są ogólnodostępne.
BUKOWO
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony wschodniej. Wejście do budynku szkoły jest zaopatrzone w podjazd dla niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W budynku szkoły istnieją 2 kondygnacje do których prowadzą jedynie schody dwuetapowe, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach, z wyjątkiem łazienek. Sala gimnastyczna znajduje się na parterze i jest dostępna dla każdego.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Nie ma miejsca parkingowego specjalnie oznakowanego, wszystkie miejsca są ogólnodostępne.
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku przedszkola zaprojektowano od strony wschodniej i jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych – brak schodów.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W przedszkolu znajduje się tylko jedna kondygnacja, która jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Przedszkole nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce takie znajduje się na parkingu od strony wschodniej i jest specjalnie oznakowane. Znajduje się w pobliżu wejścia do przedszkola. I jest na jednym poziomie z wejściem.
9. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do wszystkich budynków Zespołu Szkolno – Przedszkolnego ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
10. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania celu zgłoszenia.
Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z Zespołem Szkolno – Przedszkolnym poprzez przesłanie wiadomości e-mail pod adres: wierzchowosp@wp.pl
11. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.