Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, Fundacja DBAM O MÓJ Z@SIĘG oraz Uniwersytet Gdański serdecznie zaprasza wszystkie szkoły w Polsce do wzięcia udziału w BEZPŁATNYM projekcie naukowo-badawczym pt. „GRANIE NA EKRANIE”. Projekt stanowi kontynuację badań prowadzonych w latach 2015-2019 i dotyczy zachowań growych dzieci i młodzieży.
Projekt pt. „GRANIE NA EKRANIE” to projekt badawczy realizowany wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych poświęcony zachowaniom growym młodzieży w Polsce. Czynność grania w gry on-line i gry wideo zyskuje na znaczeniu stając się w szczególności wśród młodych osób jedną z form spędzania czasu wolnego.
Mając świadomość zagrożeń wynikających z nadużywania gier, ale również wiedząc o pozytywnym wpływie grania w gry chcemy przyjrzeć się bliżej tego rodzaju zachowaniom. Realizowany projekt badawczy wspierają pracownicy naukowi zatrudnieni w Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz naukowcy w Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.
Nasza szkoła przystąpiła do udziału w projekcie.
OPRACOWANE WYNIKI POSŁUŻĄ DO:
- stworzenia szczegółowego raportu z badań,
- opracowania szczegółowych rekomendacji dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli w zakresie odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych
- opracowania szkolnego programu profilaktycznego dla dzieci i młodzieży,
- opracowania programu szkoleniowego dla rodziców oraz nauczycieli,
- przygotowania metodologii szczegółowych badań jakościowych w podejmowanej tematyce.
W PODZIĘKOWANIU ZA WSPÓŁPRACĘ SZKOŁA BIORĄCA UDZIAŁ W PROJEKCIE OTRZYMA:
- SZKOLNY CERTYFIKAT wydany przez Fundację DBAM O MÓJ Z@SIĘG dotyczący udziału w projekcie naukowo-badawczym wysłany na wskazany podczas rejestracji adres-email,
- ZAŚWIADCZENIE dla nauczycieli koordynujących badanie na terenie szkoły,
- wyniki wygenerowane dla powiatu/gminy/szkoły w postaci raportu tabelarycznego po zakończonym projekcie. Na podstawie przesłanego raportu będziesz więcej wiedzieć o tym, jak Twoi uczniowie grają w gry cyfrowe,
- szczegółowy raport z badań po zakończonych wszystkich czynnościach badawczych w wersji elektronicznej.