PEDAGOG SZKOLNY: Justyna Halusiak – Toruń
W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszej szkole organizowane są:
- zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- zajęcia dydaktyczno –wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego.
- zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów z specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją rozwojową)
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy;
- zajęcia logopedyczne dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych.
- zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci;
- zajęcia adaptacyjne dla najmłodszych “Dobry start” metodą Weroniki Sherborne;
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym.
- nauczanie indywidualne dla uczniów którzy nie mogą uczęszczać do szkoły, ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia, nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
- zajęcia terapii integracji sensorycznej dla uczniów z zaburzeniami integracji sensorycznej
DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka – dla uczniów posiadających opinie/orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej, opinie lekarską.